<>

Wójt Gminy Wielgomłyny

ogłasza nabór kandydatów na stanowisko  urzędnicze

 

SKARBNIKA  GMINY WIELGOMŁYNY

 

1.   Miejsce pracy: Urząd Gminy w Wielgomłynach ul Rynek 1,
2.   Wymiar czasu pracy : 1 etat
3.   Rodzaj stosunku pracy: powołanie

4. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym.
        1) spełnianie wymogów określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.), 
        2) wykształcenie: spełnienie jednego z poniższych warunków:
        a)  ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
        b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
        c) posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
        d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów. 
      3) zakres wiedzy ogólnej i specjalistycznej wynikający z posiadanego wykształcenia i praktyki,

4) staż pracy – zgodnie z art. 54 ust 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),

5) biegła znajomość komputera (obsługa programów: Microsoft Word, Exel, Internet, Płatnik).

 5. Wymagania dodatkowe:

1)  Znajomość zasad funkcjonowania programów finansowo – księgowych,

2)  Znajomość i umiejętność stosowania przepisów:

      a) ustawy o finansach publicznych

      b) ustawy o samorządzie gminnym?

      c) ustawy o rachunkowości

            d) rozporządzeń w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i gospodarki

finansowej jednostek budżetowych

3) umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, staranność, rzetelność, odpowiedzialność,
4) bardzo dobra motywacja do pracy,
5) doświadczenie w pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub innej jednostce sektora finansów publicznych (w komórce finansowo-księgowej).

 

6. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.

Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm./. Skarbnik Gminy, wykonuje zadania określone przez Wójta, według właściwości – z uwzględnieniem przepisów szczególnych, dotyczących praw i obowiązków głównych księgowych budżetu – zajmuje się problemami ekonomiczno-finansowymi Gminy oraz obsługą finansowo-księgową Gminy.

Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
     1) koordynowanie i kontrola prac dotyczących opracowywania projektu budżetu Gminy, przyjęcia go i dokonywania w nim zmian;
     2) przedkłada informacje o stanie mienia komunalnego;
     3) czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu i nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;
     4) opracowuje okresowe sprawozdania finansowe z wykonywania budżetu oraz dokonuje analizy i oceny sytuacji finansowej Gminy;
     5) prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami;
     6) udziela kontrasygnaty na dokumentach, którymi ustalane są zobowiązania pieniężne;
     7) utrzymuje współpracę z Regionalną Izbą Obrachunkową;
     8) organizuje i nadzoruje obieg dokumentów finansowych;
     9) nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem środkami finansowymi otrzymanymi z budżetu Gminy przez jednostki organizacyjne Gminy;
     10) sprawowanie nadzoru nad wymiarem podatków i opłat lokalnych;
     11) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
     12) opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych wydawanych przez Wójta, dotyczących prowadzenia 
rachunkowości i obiegu dokumentów finansowych, a w szczególności instrukcji obiegu dokumentów     finansowych, zakładowego planu kont, instrukcji kasowej, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
     13) podejmowanie działań nad pozyskaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych;
     14) przeprowadzanie kontroli finansowej;
     15) weryfikacja faktur;
     16) kierowanie pracą Referatu Finansów.

7. Wskazanie wymaganych dokumentów.

1). Dokumenty niezbędne:

a)  CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

b)  własnoręcznie podpisany list motywacyjny,

c)   własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy

d)  kserokopia  dowodu osobistego,

e)  kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

f)  zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania

pracy na  stanowisku inspektora w Urzędzie Gminy.

g)  własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności i korzystaniu z pełni praw

publicznych,

h)  własnoręcznie podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych

osobowych  dla celów rekrutacji  zawierające klauzulę:

” Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla

potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji  zgodnie  z Ustawą z dnia 29 sierpnia

1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. z 2002 r. Nr101, poz. 926 z póżn. zm./oraz

ustawą o pracownikach samorządowych  z dnia  21 listopada 2008r./”

 

2) Dokumenty dodatkowe:

Kserokopie dokumentów potwierdzających ewentualne doświadczenie zawodowe kandydata oraz inne posiadane umiejętności, związane ze stanowiskiem urzędniczym (świadectwa pracy, zaświadczenia od pracodawcy o zatrudnieniu, poświadczony dokument o prowadzeniu działalności gospodarczej).

 

8.  Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem “Dotyczy naboru na stanowisko Skarbnika Gminy Wielgomłyny”

w terminie do 16 maja 2012 r do godz. 10 tej w Urzędzie Gminy Wielgomłyny, ul Rynek 1, 97-525 Wielgomłyny (pokój nr 5 osobiście) lub pocztą.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

9. Inne informacje.

 

Postępowanie w sprawie naboru przeprowadzi Komisja powołana Zarządzeniem Wójta  Gminy Wielgomłyny  w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Wielgomłyny.

Lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikowały się do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostanie ogłoszona   na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Wielgomłyny oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wielgomłyny .

 

Informacja o  wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP /www.wielgomlyny.bip.net.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy . Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostali wybrani, będą do odbioru w pokoju Nr 5 /stanowisko ds. organizacyjnych i  kadrowych w Urzędzie Gminy w Wielgomłynach/ przez 1  m-c  od daty ogłoszenia informacji o wynikach naboru. Po upływie tego    terminu  nieodebrane dokumenty będą zniszczone komisyjnie.

 

 

 

WÓJT  GMINY

mgr Bogdan  Witaszczyk